Daily Telegraph Tuesday June 9, 2009

BBC to pay £Im
after libel battle
with IVF doctor

Y SHinee Mha

THE BBChas paid more than
£1 million after a libel battle
over claims made in a Pano-
rama programme about
Mohamed Taranissi, the fertil-
ity doctor.

MrTaranissi, who is said to
have helped mothers give
birth to 2,300 babies through
in-vitro fertilisation, accused
the BBCof defaming his tech-
niques. The Panorama pro-
gramme, titled I'VF Uncovered
and broadcast in January 2007,
sent anundercover reporter to
pose asa potential patient.

It has emerged that both
sides have come to a settle-
ment. A spokesman for the
BBC said: “Both parties have
agreed to settle and not to
continue forward and consider
the matter now closed.”

A saurce close to the case
said the BBC was not paying
any damages to Mr Taranissi,
but wauld cover his legal costs,
about£900,000.

Thecorporation’s own costs
have not been revealed but
theyare likely to be a substan-
tial si-figure sum.

TheHigh Court had already
ordered the BBC to pay an
estimated £500,000 of Mr
Taranissi’s costs last October
after it “threw in the towel”
over one part of its defence.

Mr Taranissi has been
described as Britain’s most
successful fertility doctor, after
his Assisted Reproduction and
Gynaecology Centre (ARGC)
in London topped a clinic
league table.

His success rates are higher
than any other clinic, with 60
per cent of women patients
under 35 giving birth.

The Egyptian-born doctor is
estimated to be worth £38 mil-
lion. A spokesman from Mr
Taranissi’s office said the BBC
had paid over £1 million.

The decision to settle comes
just over a week after the
broadcaster offered to pay
£30,000 and apologise to the
Muslim Council of Britain
over claims that it encouraged
the killing of British troops.



