
Carter-Ruck Solicitors 
 
6 St Andrew Street 
London EC4A 3AE 
 
T 020 7353 5005 
F 020 7353 5553 
DX 333 Chancery Lane 
www.carter-ruck.com 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
SRA No. 44769 

 
 

PCR1-2795398.1 

 
 

Press Release 
 
 
Date: 12 June 2018 
 
 

 
 
 
 
 
 
Sasha Wass QC – top criminal QC secures full 
Court apology from Mail on Sunday  
 
Sasha Wass QC, a senior Silk at 6 KBW chambers and one of the best-known 
and most highly-respected practitioners at the criminal bar, has secured a full 
High Court apology from the Mail on Sunday and MailOnline over a highly 
libellous article published on 9 October 2016.   The Mail on Sunday has also 
agreed to pay Ms Wass substantial libel damages, which will be determined by 
the Court in due course, as well as her legal costs.  As well as apologising in 
the High Court today, the Mail on Sunday and MailOnline will also be 
publishing full apologies this Sunday (17 June). 
 
The offending article related to confiscation proceedings concerning Bhadresh 
Gohil, a disgraced former solicitor and self-confessed, convicted fraudster. The 
article consisted of a full two-page spread written by the journalist David Rose, 
and appeared under the banner headline “"Revealed: How top QC 'buried 
evidence of Met bribes to put innocent man in jail'" (“the Article”).  It was 
accompanied by a large photograph of Ms Wass with the caption “SCANDAL: 
Senior Barrister Sasha Wass”.  
 
Relying on wild and disgraceful accusations made on Mr Gohil’s behalf at a 
Court hearing, the article alleged that in conducting the case, Ms Wass had 
attempted to bury damning evidence that police officers responsible for 
investigating Mr Gohil had taken bribes; that Ms Wass had backed the bringing 
of baseless further criminal charges against Mr Gohil for perverting the course 
of justice, when in fact she knew he was an innocent whistleblower; that she 
had lied to the Court of Appeal and that she knew that tampered-with evidence 
had been placed before the Court. The article effectively suggested that Ms 
Wass had been involved in a criminal conspiracy. The Court of Appeal was 
later to describe the allegations as “fanciful.” 
 
As Adrienne Page QC, Leading Counsel for Ms Wass QC, told Mr Justice        
Nicklin at the High Court today and as the Mail on Sunday and Mr Rose have 
accepted, all of these allegations were completely and utterly untrue, and 
should never have been published.  A full copy of the statement in open Court 
is attached herewith.  
 
The reading of the joint statement in open Court and the publication of an 
unreserved apology represents a hugely significant and necessary milestone in 
Ms Wass’s attempts to vindicate her reputation following the publication of 
these grotesque libels by the Mail on Sunday and David Rose, who chose to 
collaborate with a convicted, self-confessed fraudster and to report allegations 



 

PCR1-2795398.1 2 

which, as the article crowed, saw Ms Wass “facing professional ruin” but which 
were simply untrue.   
 
Remarkably, the Mail on Sunday’s and Mr Rose’s recklessness in publishing 
the article (and their disregard for the basic principles of responsible 
journalism) were matched by their behaviour afterwards.  Soon after 
publication, Ms Wass sent a detailed, formal complaint to the Mail on Sunday 
setting out the clear falsity of what they had published.  Those complaints 
were treated with disdain, forcing Ms Wass to make a formal complaint to 
IPSO in the hope that matters would be resolved swiftly and fairly.  Little did 
she realise that, once again, the Mail on Sunday would adopt a wholly 
obstructive approach. Even when IPSO eventually ruled in Ms Wass’s favour 
many months later in August 2017, the newspaper refused to publish an 
apology over and above the IPSO adjudication and - astonishingly – continued 
to publish the offending article online.  It was only after Ms Wass instructed 
Carter-Ruck along with barristers Adrienne Page QC and Jacob Dean of 5RB 
that the article was removed and, finally, the Mail on Sunday agreed to publish 
a full apology and pay Ms Wass substantial damages for libel, which will be 
assessed by the Court in due course. 
 
Speaking after today’s High Court hearing, Ms Wass said:- 
 
“This distressing saga began when David Rose contacted me two days prior to 
the publication of his article. He was covering a confiscation hearing involving 
£100 million in which a disgraced solicitor, Bhadresh Gohil, was making 
outlandish allegations against me in order to resist the forfeiture of the 
proceeds of crime.   
 
I assisted Mr Rose with his factual enquiries, which I hoped would enable him 
to write an accurate and balanced piece.  The Mail on Sunday distorted the 
information I had provided and falsely suggested in its article that I had made 
an admission to Mr Rose of wrongdoing. The article also failed to make clear 
that I did not – and would never - knowingly mislead the court. Prosecuting 
counsel are not rogue agents and act only on CPS instructions based on the 
evidence provided to them. 
 
The article contained a catalogue of factual inaccuracies, which could and 
should have been avoided by reference to readily available public material 
accessible by any investigative journalist.  
 
Four days after publication in October 2016, my then solicitors sent a complaint 
to the Editor of the Mail on Sunday directing them to witness statements and 
documents, which had been aired in previous court proceedings and which 
contradicted Mr Rose’s article.  Yet by February 2017, neither David Rose nor 
the Mail on Sunday had properly addressed my complaints, thereby compelling 
me to report the matter to IPSO.  
 
On 17 March 2017, with the IPSO complaint ongoing, Mr Rose made an 
extraordinary personal appeal to the court, seeking the release of material 
which he presumably hoped might support the allegations against me. There 
was, of course, no such material. 
 
It was not until 3 August 2017, ten months after the publication of the article, 
that the IPSO complaint was finally resolved in my favour. 
 
The IPSO process was slow and the result hollow. Although the Mail on 
Sunday was forced to print the results of the adjudication, IPSO informed me 
that they had no power to require the Mail on Sunday to pay damages, 
reimburse my legal costs, apologise or prevent continued publication of the 
original article on the internet.  By taking the deliberate decision to leave the 
article online, Associated Newspapers made a mockery of the entire IPSO 
remedy. 



 

PCR1-2795398.1 3 

 
I was left with no option but to pursue the matter though the courts in order to 
obtain proper vindication for this devastating attack on my professional 
standing and reputation, to ensure the removal of the article from MailOnline 
and to seek suitable damages and reimbursement of my legal costs.” 
 
 
_____________________________ 
 
Further inquiries should be directed to Adam Tudor at adam.tudor@carter-
ruck.com or Oliver Cox at oliver.cox@carter-ruck.com or on +44 207 353 
5005 
 
 


