IN THE HIGH COURT OF JUSTICE

QUEEN'S BENCH DIVISION

BETWEEN:-

STEVE BUNCE
Claimant

- and -

GUARDIAN NEWS & MEDIA LIMITED

Defendant

STATEMENT IN OPEN COURT

The Claimant’s Solicitor

My Lord, in this libel action | appear for the Claimant, Steve Bunce.

The Defendant is the publisher of the Guardian newspaper. On 1 October 2009 the
Guardian published an article in Marina Hyde's column headed “Bunce takes the
biscuit”. The article also appeared on its website, and the allegations in it were repeated
on other websites.

Steve Bunce is an experienced boxing commentator, having written for national
newspapers since 1988, including the Mirror and the Independent, as well as presenting
a monthly radio show on BBC Five Live, since 2004. He presented a programme called
“Steve Bunce’s Boxing Hour” on the television channel Setanta Sports, which was a
highly successful show; the only magazine programme dedicated to boxing on UK
television. In June 2009 Setanta Sports went into administration and Mr Bunce’s

programme was no longer broadcast.



The article complained of falsely alleged that Mr Bunce used the website,

www.bringbackbunce.net “in a campaign to get his show back on your telly”, in which he
claimed to have supporters he does not have, including high-profile politicians Bertie
Ahern and David Blunkett. In fact these allegations are completely false and without
foundation.

Steve Bunce found the allegations distressing and embarrassing and complained,
through his solicitors, to the Guardian newspaper. The newspaper removed the
allegations from its website and apologised to him in the next edition of its paper and
online. The paper has agreed not to repeat the allegations and to pay him damages
and his legal costs.

Steve Bunce is grateful for the opportunity to correct these allegations in open court and
accordingly is content to let the matter rest.



