The Court of Appeal has upheld Boris Berezovsky’s win in his 2010 libel action against the Russian State Television channel RTR and Vladimir Terluk. In March 2010, Mr Berezovsky was awarded £150,000 in libel damages over allegations broadcast on the RTR satellite channel on its news programme, Vesti Nedeli. The Court of Appeal rejected all seven grounds of appeal advanced by Mr Terluk including his attempt to introduce what he claimed to be fresh evidence from Andrei Lugovoy, the man wanted by the British authorities for the murder of Alexander Litvinenko.

On 4 January 2012 The Guardian published an article by Claire Gill concerning this case.

News arrow-right-alt