The Times has apologised to both the Chairman (Musaji Hariff) and Treasurer (Iqbal Mehtar) of Queen’s Road Mosque, East London, over false allegations published in the newspaper in September 2009. In the article, entitled “Mosque that has a 20-year history of radical activity”, The Times falsely alleged that the Queen’s Road Mosque was controlled by the ultra-orthodox Tablighi Jamaat and as a consequence its worshippers were easy prey for terrorist recruiters and extremists. The newspaper has published an apology, and agreed to pay damages and costs. Mr Hariff and Mr Mehtar will be donating the sum received in damages to the mosque.

News arrow-right-alt