Express Newspapers has apologised in the High Court to the Trustees of the Ummah Welfare Trust (a UK charity providing emergency relief in developing countries) over an article published on 27 December 2009 that falsely claimed that the charity was linked to Anwar al Awlaki, said to be the spiritual leader of Al Qaeda and behind the 9/11 attacks and the Christmas Day Detroit aeroplane bomb plot. The article also falsely alleged that the charity had accepted donations in order to advance terrorism and had connections to Hamas. The newspaper has published a report of its apology on its website and has agreed to pay damages to the Trustees, which they will apply to the charity’s funds.

News arrow-right-alt